Wat te doen bij schade?

Laatst gewijzigd op: 2023-03-06 16:02

Natuurlijk kan er wel eens wat mis gaan tijdens het transport. Brenger is verzekerd tot 500,- euro voor schade dat tijdens het transport ontstaat. Deze verzekering geldt van deur tot deur. 


De volgende voorwaarden zijn toepasbaar op de schadebeleid van Brenger:

  • Wij zijn tot 500 euro verzekerd voor schade die ontstaan is tijdens het transport
  • We rekenen hierbij wel €150 eigen risico voor jou als koerier, op het moment dat je geen bewijs hebt dat je het veilig hebt vervoerd ingepakt met verhuisdekens en vastgezet met spanbanden). Als wij dus bij een bevestiging van een stop de foto's kunnen bekijken en we zien dat jij het netjes hebt vervoerd met verhuisdekens en spanbanden, is je eigen risico €0.
  • Voor schade binnenshuis zijn wij niet verzekerd. Geef dit vooral ook aan als je ergens aankomt. Laat de klant een handtekening zetten. 


- Wanneer aan de voorwaarden van deze policy wordt voldaan houdt de verzekering geen eigen risico in, anders geldt een eigen risico van €150,- per transport. 

- Belangrijk is om altijd de klant een handtekening te laten zetten, zo kun je vervelende situaties voorkomen.

- Is er al schade voordat de items(s) is ingeladen, maak een foto waarop dit duidelijk te zien is. Zo kunnen wij voorkomen dat er een valse schadeclaim ingediend wordt. 

- Indien er schade ontstaat kan de koerier het beste contact opnemen met Brenger en aan de klant laten weten dat zij het schadeformulier kunnen invullen via de track&trace code.

Was dit artikel nuttig?

Dat is fantastisch!

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Sorry dat we u niet konden helpen

Hartelijk dank voor uw beoordeling

Laat ons weten hoe we dit artikel kunnen verbeteren!

Selecteer tenminste een van de redenen
CAPTCHA-verificatie is vereist.

Feedback verzonden

We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren